processor-temperatuur uitlezen uit bios

(1/1)

Luz:
Ik wil graag onder linux (redhat 7.2) de processor-temperatuur uitlezen. Onder windows bestaan er zulke utilities maar onder Linux heb ik ze nog niet gezien.
Iemand enig idee of die temperatuur ergens wordt opgeslagen en zo ja, waar en hoe kan ik die uitlezen?

Alvast bedankt,

Luz

PS het gaat om een Fujitsu E267 pc.

Ko:
Citaat van: Luz op 07 Augustus 2002, 20:43:41

Ik wil graag onder linux (redhat 7.2) de processor-temperatuur uitlezen. Onder windows bestaan er zulke utilities maar onder Linux heb ik ze nog niet gezien.
Iemand enig idee of die temperatuur ergens wordt opgeslagen en zo ja, waar en hoe kan ik die uitlezen?

Alvast bedankt,

Luz

PS het gaat om een Fujitsu E267 pc.

Ik zou zeggen  stel deze vraag eens in het Linux Forum misschien dat die een oplossing weten voor je, wij houden ons alleen bezig met hardware en geen operating systemen.

Suc6 Ko

Luz:
Ik had erbij gezet dat het om een linux-machine ging om te voorkomen dat ik als antwoord een link naar bv mbm kreeg.

Ik heb al wat gezocht maar had nog nergens gevonden waar die temperatuur door het bios opgeslagen wordt. Ik neem tenminste aan dat het bios dat regelt  want op het moment dat de machine net door de post loopt kan ik de temperatuur uitlezen (tab toets tijdens opstarten geeft op de E267 een schermpje met temperaturen en toerentallen van fan's.)

In de handleiding van de E267 ben ik ook al niet wijzer geworden.
In ieder geval toch bedankt.

ruud:
Kijk eens op http://secure.netroedge.com/~lm78/index.html  Dit is een website over hardware-monitoring onder Linux. Hier is vast wel te vinden hoe dat bij de E267 aan de praat te krijgen is.

Suc6, Ruud

Navigatie

[0] Berichten index